dilluns, 8 d’octubre del 2007

Quadern XXVII: Aigües quietes i brutes


En terres de Jamaica

A l’hotel marina on vaig estar regnava sempre la pau. Estava ocupat per molt poca gent. El restaurant tenia sempre totes les taules preparades però només se n’omplien dos o tres que jo havia de travessar obligatòriament en el meu viatge des del veler a la dutxa o al lavabo. Un lavabo normalment molt brut i amb una única dutxa situada a la intempèrie en un lateral del pati, on allò que un havia de fer primer per entrar-hi era expulsar-ne les aranyes i els escarabats.
En la propaganda de les instal·lacions hi havia una piscina com a reclam que jo no vaig veure enlloc quan vaig donar una volta d’inspecció al recinte. Quan vaig protestar, em van ensenyar una entradeta que feia el mar en el pati, amb sorra i quatre gandules en un costat a mode de platja i amb unes aigües quietes i brutes on feia l’efecte que anaven a parar tots els plàstics i ampolles de la badia. Mai no vaig veure ningú que intentés ficar-hi un peu. Malgrat això, l’hotel tenia bona pinta, amb habitacions que rodejaven la part central, que segurament havia estat feta aprofitat alguna vella edificació de maons vermells de l’època dels pirates.

Vaig ser l’únic veler aquells dies en el petit port, tan fet malbé que s’hauria pogut dir “cinc estelles”. L’electricitat la vaig obtenir després de fer-me amb un endoll de tipus local i connectar-lo a la cuina, que m’enviava sense parar els efluvis dels seus plats a través d’un extractor que apuntava cap a mi. L’aigua l’obtenia, en cas necessari, d’una boca que havia d’obrir amb clau anglesa i alicates.

Em vaig dir, però, que almenys aquella vegada havia tingut sort en l’aprovisionament de gasoil ja que el sortidor el tenia al costat. Però tot va ser una il·lusió: feia temps que no funcionava. Ni ho faria mai; estava abandonat i rovellat. Com a conseqüència, vaig haver de buidar els meus bidons de gasoil en els tancs del veler per després tornar-los a omplir en un sortidor de l’aeroport. Sembla mentida com arriben a ser de pesats els quilos de gasoli! Sobretot a partir dels 100 quilos!